یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

مایکروسافت دوباره چین را به هک ایمیل‌های دولت آمریکا متهم کرد

  • کد خبر: ۱۷۴۰۲۳
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
مایکروسافت دوباره چین را به هک ایمیل‌های دولت آمریکا متهم کرد
مایکروسافت می‌گوید هکر‌های چینی به حساب‌های ایمیل حدود ۲۵ سازمان از جمله سازمان‌های دولتی آمریکا دسترسی پیدا کرده‌اند.

شهرآرانیوز - مایکروسافت جزئیاتی از نام و محل استقرار این سازمان‌های دولتی ارائه نکرده است. با این حال، وزارت بازرگانی ایالات متحده به بی‌بی‌سی گفته است که مایکروسافت آن‌ها را درباره این حمله مطلع کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، از جمله افرادی بوده که تحت‌تأثیر این هک قرار گرفته است. یکی از سخنگویان وزارت بازرگانی ایالات متحده به بی‌بی‌سی گفته است: «مایکروسافت به خطر افتادن سیستم آفیس ۳۶۵ را به وزارتخانه اطلاع داده است... ما بر سیستم‌های خود نظارت داریم و در صورت شناسایی هرگونه فعالیت، به سرعت پاسخ خواهیم داد.».

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که وزارت امور خارجه نیز هدف حمله هکر‌ها قرار گرفته است. سفارت چین در لندن به خبرگزاری رویترز گفته است که این اتهامی «نادرست» است و بعد دولت آمریکا را «بزرگترین امپراتوری هک جهان و دزد سایبری جهانی» خوانده است.

مایکروسافت گفته که گروه هکری چینی - که از آن با نام Storm-۰۵۵۸ یاد می‌کنند - با جعل توکن‌های احراز هویت دیجیتال سیستم به حساب‌های ایمیل دسترسی پیدا کرده است. این توکن‌ها معمولاً برای تأیید هویت افراد استفاده می‌شوند.

Storm-۰۵۵۸ در درجه اول سازمان‌های دولتی در اروپای غربی را هدف قرار می‌دهد و تمرکزش بر جاسوسی، سرقت داده‌ها و ... است.

مایکروسافت گفته که بررسی‌هایش نشان می‌دهد که این حمله‌ها از اواسط ماه مه آغاز شده و اکنون «کاهش پیدا کرده است».

در ماه مه، مایکروسافت و آژانس‌های جاسوسی غربی گفتند هکر‌های چینی از بدافزار «رادار» برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی پایگاه‌های نظامی آمریکا در گوام استفاده کرده‌اند.

پایگاه‌های نظامی، بنادر و پایگاه‌های هوایی ایالات متحده در گوام بسیار مهم هستند زیرا برای هرگونه پاسخ به درگیری در آسیا آماده شده‌اند.

پکن گزارش مایکروسافت را «بسیار غیرحرفه‌ای» و با «اطلاعات نادرست» خوانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->